طرح بازاریابی

داشتن یک طرح جامع بازاریابی برای یک پزشک و یا مجموعه درمانی، از اهمیت بسزایی برخوردار است و به نوعی تضمین کننده موفقیت و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌ها می‌گردد.

در طرح جامع بازاریابی به طور خلاصه می‌گوییم به چه روش‌هایی و با چه هزینه‌ای باید بازاریابی انجام پذیرد تا ببشترین بازده را برای مجموعه به همراه داشته باشد.  از جمله سرفصل‌هایی که در طرح جامع بازاریابی به آنها پرداخته می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تدوین استراتژی‌های بازاریابی بر اساس وضعیت بازار هدف

  • تدوین استراتژی‌های بازاریابی رقابتی در مقابل با عملکرد رقبا

  • طراحی ساختار سازمانی بازاریابی و نحوه عملکرد آن

  • تهیه فرآیندهای مرتبط با بازاریابی

  • ارزیابی و به کارگیری نیروهای بازاریابی

  • تعریف روش‌های مختلف بازاریابی همانند بازاریابی علمی، بازاریابی مستقیم، بازاریابی از طریق واسطه ها و...

  • تعریف کمپین‌های تبلیغاتی

  • ارزیابی بودجه مورد نیاز برای بازاریابی

  • پیش‌بینی میزان بازخورد موفق سیستم بازاریابی