عارضه یابی

یکی از مهمترین اقدامات در یک کسب و کار، ارزیابی دقیق وضعیت فعلی از نقطه نظر مشتریان، رقبا، منابع انسانی، درآمد، هزینه و ... می باشد. شرکت انگبین طب با دارا بودن نیروهای متخصص در زمینههای مختلف، اقدام به مطالعه، ارزیابی، عارضهیابی و ارائه راهحل به پزشکان و مراکز درمانی در جهت رفع و بهبود مشکلات موجود ایشان، مینماید.
اگر هم اکنون فعالیتی را آغاز کرده اید و احساس میکنید، نیاز است آن را بهبود دهید، لازم است که به سوالهای زیر پاسخ داده شود:
-
هم اکنون از نقطه نظر فعالیتها، سهم بازار، درآمد، رقبا، ساختار سازمانی و .... کسب و کار شما دارای چه وضعیتی است؟ آیا این وضعیت توصیف کیفی است و یا دارای اطلاعات کمی میباشید؟
-
آیا نقاط قوت و ضعف خود را ارزیابی نمودهاید؟
-
آیا برنامه بلند مدتی برای کسب و کار خود ترسیم کردهاید؟
-
مشتریان بازار هدف شما در چه وضعیتی هستند؟
-
چه نوع اطلاعاتی در مورد رقبای خود دارید؟
-
منابع خود شامل نیروی انسانی، مالی، تجهیزات، مواد و ... را چگونه مدیریت مینمایید؟
-
در زمینه بازاریابی و تبلیغات چه فعالیت هایی انجام دادهاید؟
در این زمینه شرکت اقدام به ارزیابی وضعیت موجود و شناسایی مشکلات و ارائه آنها در قالب یک گزارش تحلیلی مینماید.

بسیاری از کسب و کارهای پزشکی که امروزه دچار مشکلات مختلفی هستند، در بدو تاسیس مطالعاتی انجام نداده و یا مطالعات را به صورت ساده انجام دادهاند. بنابراین خدمت شرکت به افرادی که میخواهند مرکز درمانی و یا یک کسب و کار مرتبط با سلامت و پزشکی راهاندازی نمایند، انجام مطالعات جامع تاسیس می باشد که موارد زیر را در بر می گیرد:
-
ارزیابی تقاضای بازار هدف
-
مطالعات قوانین و موارد حقوقی
-
ارزیابی عملکرد رقبا
-
مطالعات ساختمانی و معماری
-
مطالعات تجهیزات
-
مطالعات منابع انسانی و ساختار سازمانی
-
مطالعات مالی و هزینه ها
-
پیش بینی درآمد
-
مطالعات مدت زمان بازگشت سرمایه
-
مطالعات روش های بازاریابی
خروجی این خدمت، تهیه یک طرح جامع فنی و اقتصادی است که نقشه راه تصمیمگیری موسسان را ترسیم مینماید و دربرگیرنده پاسخ به سرفصلهای بالا میباشد.

علیرغم آنکه در کشور به مبحث برنامه ریزی به عنوان یک بحث جدی، توجه کافی نمیگردد در بخش پزشکی و خدمات درمانی نیز این مساله دارای میزان توجهی بسیار کمتری میباشد.. این در حالی است که انجام برنامه ریزی صحیح به عنوان نقشه راه یک کسب و کار میتواند باعث موفقیت و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه ها گردد.
از جمله برنامهریزیهایی که ویژه پزشکان و مراکز درمانی ارائه میگردد، می توان به موارد زیر اشاره نمود:
این برنامهریزیها بر اساس استانداردهای روز دنیا و متناسب با وضعیت داخلی ایران تهیه و در قالب گزارشهای جامع به مشتریان ارائه میگردد.

شاید به جرات بتوان گفت، بزرگترین نقطه ضعف اغلب کسب و کارهای پزشکی و سلامت، منابع انسانی آنها و نحوه مدیریت ایشان است. از آنجا که تمامی خدمات پزشکی به واسطه نیروی انسانی به مشتریان ارائه میگردند، لذا توجه به این مساله از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو اقدامات و خدمات زیر از سوی شرکت به مجموعههای پزشکی و درمانی، ارائه می گردد:
-
مصاحبه و استخدام حرفهای نیروها
-
تعریف فرآیندهای مدیریت منابع انسانی
-
تعریف شاخصهای ارزیابی و عملکرد پرسنل
-
آموزش اتکیت رفتاری پرسنل
-
آموزش اصول مشتری مداری به پرسنل
-
ایجاد مکانیزمهای انگیزشی برای پرسنل

مدیریت مشتریان به عنوان بزرگترین پاشنه آشیل اغلب کسب و کارهای پزشکی محسوب میگردد. به طور رایج تصور مدیریت مشتریان، ایجاد سامانه پیامکی تبریک روز تولد و یا مناسبتهای خاص می باشد. در حالیکه مفهوم مدیریت مشتریان دربرگیرنده طیف وسیعی از خدمات هوشمندانه است که اجرای صحیح آنها می تواند منجر به وفادارسازی مشتریان و توسعه بازار از طریق مشتریان علاقمند گردد. از این رو خدمات زیر در شرکت ارائه می گردد:
-
تعریف فرآیندهای ایجاد و حفظ ارتباط با مشتری
-
استقرار سامانههای الکترونیکی مدیریت مشتریان
-
تعریف استراتژیهای ارتباط با مشتریان
-
ایجاد ساختار باشگاه حرفهای مشتریان
-
ایجاد طرحهای توسعه بازار از طریق مشتریان

توجه به مدیریت مالی حرفهای در هر کسب و کاری میتواند تضمین کننده موفقیت آن مجموعه باشد. شرکت هاله با دارا بودن تیمهای متخصص در بخشهای مختلف سیستمهای مالی، خدمات زیر را به پزشکان و مراکز درمانی، ارائه مینماید.
-
تعریف قوانین و فرآیندهای مالی داخلی
-
راهاندازی و راهبری سیستم حسابداری، انبارداری، اموال، حقوق و دستمزد
-
مشاوره و مدیریت کلیه امور مالیاتی
-
مشاوره و مدیریت کلیه امور بیمه تامین اجتماعی
-
اجرای سیستم بودجهریزی
-
عقد قراردادها
-
تهیه گزارشهای مالی مختلف
-
تهیه بهای تمام شده ارائه خدمات