تحلیل بازار

یکی از اقداماتی که در اغلب کسب و کارها انجام می‌پذیرد اما به نوعی در بخش درمان و پزشکی کمتر به آن پرداخته می‌شود، مطالعات بازار است. منظور از بازار، مشتریان نهایی دریافت خدمات پزشکی و یا افرادی هستند که می‌توانند در زنجیره ارائه خدمات حضور داشته باشند.

تحلیل بازار در شرکت انگبین طب در دو بخش اصلی زیر انجام می‌پذیرد:

  • تحلیل بازار مشتریان هدف

در این تحلیل، مشتریان مختلفی که می‌توانند طرف دریافت خدمات پزشکی و درمانی قرار گیرند، مورد ارزیابی قرار گرفته و از نقطه نظر درخواست‌ها، توزیع جغرافیایی، وضعیت مالی، فرهنگی و ... مورد بررسی قرار می‌گیرند.

  • تحلیل عملکرد رقبا

برای اینکه همیشه بتوانیم بهترین عملکرد را نسبت به رقبا داشته باشیم، باید عملکرد رقبا را به صورت دائم مورد پایش و ارزیابی قرار دهیم. از این رو در این مرحله، استراتژی‌های توسعه بازار رقبا، خدمات، مشتریان وفادار، نقاط قوت و ضعف آنها جمع آوری و مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

تهیه این گزارش‌های مطالعه بازار می‌تواند در مرحله برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری، کمک بسیاری به موفقیت طراحی برنامه‌ها و استراتژی‌های رقابتی بنماید.